Czy wiesz że?... WAZELINA KOSMETYCZNA

10:52


Dlaczego piszę o WAZELINIE?... Przecież to taki zwykły kosmetyk, którego używały nasze babcie czy też mamy. Tłusta, przeźroczysta maź... Tak - to wszystko prawda. Jest to kosmetyk zapomniany ale nie jestem do końca pewna czy doceniany?...
Pomysł na napisanie tego tekstu przyszedł właściwie znienacka. A mianowicie, z połączenia słońca, gorąca, nieraz wiatru, z nasilonym katarem - wychodzi co? Mega podrażniony nos! Boli, piecze, skórki odstają, nic nie pomaga. Tona kremu, powstrzymywanie się od smarkania, dotykania, ruszania. NIC! I olśnienie... a gdyby tak wazelina? Od zawsze w domu miałam wazelinę kosmetyczną (ciekawostka, zaczęte opakowanie należny już do mojego psa - smarujemy jej otarcie w pachwinach czy też łapy w zimę). Pobiegłam do sklepu i MAM. I wiecie co? Pomogło przez jedną noc! Stąd pomysł na wpis.
Więc do rzeczy, dziś o tysiącu sposobów na WAZELINĘ (piszę tysiącu, bo nie wiem ile tych punktów wyjdzie, ale z pewnością sporo).


  1. Jako pierwsze zastosowanie oczywiście - na podrażniony nos od kataru, odstające skórki. Po jednej nocy nie ma śladu po podrażnieniu i pieczeniu.
  2. Na suche skórki wokół paznokci (najlepiej zaraz po zmyciu paznokci zmywaczem), o twardych suchych nieestetycznych skórkach możemy zapomnieć.
  3. Na suche stopy/pięty. Idealna jako kompres na noc. Spora warstwa wazeliny i zakładamy skarpetki, ewentualnie wcześniej nakładamy folie na stopy.
  4. Na suche kolana, łokcie, kostki. Również idealnie sobie z tym poradzi.
  5. O zastosowaniu na usta chyba już nie muszę mówić. Nawilża jak nie jeden balsam do ust!
  6. Sprawdzi się także do demakijażu oka. Zdarzyło mi się użyć wazeliny do zmycia makijażu oka, ponieważ nie miałam pod ręką żadnego płynu micelarnego czy oleju. Delikatnie ale skutecznie zmywa makijaż z oka, nie podrażnia.
  7. Małą ilością wazeliny możemy sobie ułożyć brwi.
  8. Możemy również użyć wazeliny jako serum na rzęsy, odżywi nasze rzęsy, sprawi że będą zdrowsze, silniejsze i błyszczące.
  9. Idealnie domywa ciemne, matowe, mocne, intensywne pomadki.
  10. Z wazeliny możemy zrobić sobie peeling do ciała. Wystarczy wazelina i chociażby zwykły cukier. Gotowe!
  11. Jeśli chcemy zwiększyć trwałość perfum, wystarczy wcześniej spryskane miejsce posmarować wazeliną.
  12. Jeśli farbujecie włosy, to wiecie że czasem nie trudno jest ubrudzić czoło, kark czy uszy. Wystarczy wcześniej posmarować te miejsca wazeliną i po kłopocie.
  13. Wazelina jest też świetnym sposobem na zaschnięte buteleczki od lakierów, które tak ciężko jest później odkręcić. Przed kolejnym zakręceniem wystarczy posmarować szyjkę wazeliną.
  14. Jeśli mam problem ze ściągnięciem pierścionka z palca - wazelina rozwiązuje problem.
  15. Zimą idealna dla naszego pupila, który musi wyjść na chodniki pełne soli, które drażnią łapki.
  16. Ja osobiście zimą miewam 'liszaje', suche placki na skórze, głównie w okolicy brody - tu z pomocą przychodzi znów wazelina.


Szczerze? Nie wiem jakie jest ulotkowe zastosowanie wazeliny... Jest to bardzo tani kosmetyk, który jest przede wszystkim wydajny, a zarazem ma wiele różnych zastosowań. Warto ją mieć w domu i czasem dać jej drugie życie, docenić i cieszyć się prostymi sposobami jej zastosowania ;) Jak dla mnie wazelina kosmetyczna będzie PONADCZASOWA i niesamowicie UNIWERSALNA! Nie wiem ile opakowań już w życiu zużyłam, ale chyba nie znudzi mi się nigdy. Czasem o niej zapominałam, ale zawsze do niej wracam ;) Jest to MUST HAVE każdego domu!


Całuję, pa! 

You Might Also Like

2 komentarze

  1. O zdrowie szczegolnie trudno dbac jesli chodzi o osoby w starszym wieku. Na szczescie są na to odpowiednie rozwiazania. Polecam zajrzeć np na stronę https://migliori-integratori.it/ gdzie są ciekawe artykuły o zdrowiu.

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

MÓJ INSTAGRAM